iklan

SASAU

Sejak kebelakangan ni aku suka sangat termenung. Termenung ke, berkhayal ke. Entahlah aku pun tak tau kenapa. Semalam boleh pulak aku sasau. Aku masuk tido dalam pukul 11pm. Pas tu pukul 12.40 tgh malam tu aku terjaga. Aku tengok kat sebelah suami aku tak masuk tido lagi. Tapi yang peliknya tak der pulak bunyi orang tengok tv. Aku pun apa lagi bangunlah nak pergi panggil suami masuk tido. Sampai kat ruang tamu aku tengok tv tutup. Suamiku pun tak ada dekat situ. Aku cari dekat balkoni pun tak der gak. Alahai mana lak perginyer orang tua ni. Pas tu aku jerit-jerit panggil suami aku. Tapi tak berjawab. Takkan pergi kedai kot. Tengok kat toilet pun takder gak. Hati dah panas dah ni. Apa lagi aku pun capai talipon terus call dia. Aku tanya dia ada kat mana. Pas tu dia kata kat kilang. (Tempat kerja dia lah). Apa hal lak laki aku suka sangat pergi kilang tu. Tengah-tengah malam pun nak pergi sana. Ada perempuan lain ke. (Aku cakap dalam hatilah). Suami aku tanya aku ni mengigau ker. Apa hal pulak laki aku cakap cam tu. Pas tu aku cuba ingat balik apa sebenarnya yang telah terjadi. La....... baru aku hengat. Memanglah suami aku tu pergi kerja. Shif malam. Aku yang lupa. Padahal waktu dia keluar pergi kerja pukul 6 petang tu aku siap salam dan cium pipi. Boleh pulak aku lupa. Agaknya mungkin itu tanda-tanda.... (korang pikirlah sendiri)

Tiada ulasan:

Catat Ulasan