iklan

Mati hidup semula

Kehidupan ini kekadang di atas kekadang di bawah. Macam aku gak lah dulu sihat tapi tetiba je dokter kata aku menghidap penyakit buah pinggang peringkat akhir. Macam nak runtuh dunia ni bila aku dengar. Kenapa aku dan bukannya orang lain. Hancur rasa hati. Aku asyik menangis siang malam. Keje pun tak nak pergi. Family aku bawa pergi berubat secara tradisional. Ingatkan boleh sembuh tapi makin teruk plak. Hum.... sedih sangat sampai satu tahap aku rasa nak suruh mak aku bacakan yasin kat aku. Korang bayangkanlah aku nak makan tak leh, Minum pun tak leh. Bila makan atau minum sikit jer muntah. Kepala ni rasa macam nak pecah sakitnya. Pas tu nak berjalan selangkah pun tak larat. Tak leh nak bernyawa rasanya. paru-paru aku penuh ngan air. Kalau badan aku yang bengkak ni tak taulah nak cakap. Pas tu masuk spital kena tebuk sana sini sampai satu tahap aku masuk icu sebab pendarahan dalaman. Tapi sekarang oklah sikit sebab dah buat dialisis. Badan pun makin sihat. Alhamdulillah... Tuhan masih sayangkan aku. Tima kasih pada family aku sebab banyak bagi sokongan kat aku.

Saat mendebarkan.... kena cucuk jarum. Sakit!!!!


Baru selesai satu jarum lagi satu jarum menanti....

Tengah cuci darah. Kena tunggu 4 jam baru selesai. Nak balik rumah





Tiada ulasan:

Catat Ulasan