iklan

Kisah Semalam

Semalam (25.8.2009) aku cam biasa aku pergi ke pusat dialisis. Cuci darah. Mengantuk giler. Sempat jugalah aku tertidur sejam. Habis dialisi aku ke bazar ramadhan Putrajaya. Nak cari lauk berbuka puasalah konon-kononnya. Memandangkan cuaca yang terlalu panas dan aku pun tak larat nak redah tempat tu (ramai sangat orang) makanya aku pun bercadang untuk beli lauk kat satu gerai yang ada jual daging masak kicap. Cam sedap jerk.... Aku pun belilah sikit lauk tu. Kang kempunan lak kalau tak beli.
Waktu berbuka tu, dengan lahapnya aku melantak daging tu dan tetiba aku terpandang satu tulang. Tulang yang tak pernah jumpa pada daging lembu . Rupanya daging masak kicap yang aku makan tu daging kambing. Werk.... nak muntah rasanya. Tapi nak wat cam ner. Dah takdir aku makan daging kambing. Akibatnya malam tu tak leh tidur lah sebab sakit kepala. Tobat nasuha aku lepas ni tak mau dah makan daging.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan